21 Kasım 2013 Perşembe

Koşucu Sakatlıkları: MTSS Medial Tibial Stres Sendromu (Shin Splint)


MTSS ( Medial Tibial Stress Sendrome) Veya Shin Splint

MTSS’in çeşitli nedenleri olabiliyor. Ani şiddet artışı (yokuş, hız), koşulan zeminin sertliği, ayakkabının şok absorbsiyonu,  koşarken arkada kalan ayak ile kendini itmek başlıca nedenlerden geliyor.
 
Bende durum şöyle gelişti: Aynı anda hem ayakkabı değiştirdim, hem 2 hafta üst üste iki tane yarı maraton koştum, hem de interval yapmaya başladım. Interval sırasında kendimi biraz itmiş olabilirim, biliyorsunuz normalde koşarken arkada kalan ayak ile kendinizi itmemeniz lazım.  Zaten beton zeminde koşuyordum. Bütün bunların birleşimi kalfın altında achille tendonu boyunca iç tarafta felaket bir acı doğurdu. Aynı anda pek çok değişkenim olduğu için tam olarak nedenini söyleyemiyorum.

Tedavisi:

Geleneksel tedavi yöntemi olarak konservatif tedaviler öneriliyor. Koşmayı durdurarak kasların ve kemiklerin toparlanmasına fırsat vermek ve akut dönem geçtikten sonra çeşitli egzersizler ile güçlendirerek yavaş yavaş koşmaya tekrar başlamak. Süreç kişiden kişiye çok değişiklik gösteriyor. Modern yöntem ise henüz çok yaygın bilinip kullanılmasa da ESWT tedavisi… Yani; şok dalga tedavisi. Tam olarak nasıl etki ederek iyileşme sağlıyor bilmiyorum ama işe yaradığının canlı şahidiyim J Ayrıca ESWT pek çok tendon rahatsızlıklarında da kullanılıyor. Omuz tendonu, diz vs… Bu cihaz en çok topuk dikeni tedavisinde kullanılır.
 
Benim teşhisim Baltalimanı Kemik Hastanesi Spor Hekimi Uz. Dr. Canan Gönen Aydın tarafından konuldu ve ESWT (Extracorporeal Shock Wave Therapy) tedavisi yapıldı. Canan hanım son derece başarılı bir hekim ve modern görüşlü. Konservatif yaklaşımın dışında akılcı bir yaklaşım ile koşularıma devam ettirdi ki gelişmeyi gerçekten gözleyebilelim. Toplamda 5 seans terapi gördüm ve 4. Seansa kadar hiçbir ilerleme olmadı. Ancak 5. seans yaklaşırken %40-45 iyileşme olmuştu. Son seans da uygulandı ve gerisi vücut tarafından tamamlanmak üzere seanslara son verildi.
 
İyileşme sürecine katkıda bulunmak için toprak zemine geçtim ve kendimi fazla zorlamadan antrenmanlara devam ettim. Yaklaşık 3 hafta sonra iyileşme %99…
 
Tekrar Baltalimanı Kemik Hastanesi Spor Hekimi Uz. Dr. Canan Gönen Aydın’a buradan çok teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder