12 Aralık 2012 Çarşamba

Koşu sakatlıkları - IT Bant Sendromu

IT Bant Sendromu

IlioTibial Bant Sürtünmeye Bağlı Yaralanma Sendromu



Fotoğrafta göründüğü gibi IT bant adını birbirine bağladığı kemiklerden alıyor. İlio Ve Tibio... Kırmızı ile işaretlenmiş bölgeden hemen bandın altında dizinizi kırık pozisyonda iken elinizde hissedebileceğiniz bir kemik çıkıntısı vardır. Diz kırık iken bant hemen bu çıkıntının altından geçer, ancak bacak düz pozisyonda iken tam üstünden... Normalde bunun hiç bir zararı yoktur. Gün içinde defalarca üstüne çıkar ve iner... Zaten buna göre tasarlanmış... Ancak binlerce kere aynı hareketi yapmaya göre değil...

Basit bir hesapla bir dakikada 180 ortalama adım ile koşuyorsak -ki en efektifi 180 adım- her bir bacağımızı 90 kere büküp düzeltiyoruz demektir. Bu da bir saatte 5400 kere eder...

Doğru formda koşmayan herkes yere önce topuğu ile temas eder ve bu temas sırasında bacak dümdüz bir pozisyon alır. Aynı aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi...

 
Bu durumda saatte 5400 kez IT bant o kemiğin üstüne iner çıkar ve sonunda bu sürtünmeden dolayı kemik zedelenmeye başlar. Enflamasyonla şişer ve şiştikçe IT bant teması daha güçlenir ve hızla daha kötüye doğru gider...
 
Tedavisi:
 
Bir süre koşuya ara vermek tavsiye edilir... Allaaaahım... Bunu duyunca tüylerim diken diken oluyor. 6 ay sonra yine aynı şekilde koşarsan aynı sorun yine başlar. Neyse... Bir de buz tedavisi...
 
Benim tavsiyem: Doğru koşu formunu öğrenmek ve bir süre buz tedavisi eşliğinde kısa mesafe koşarak iyileşmesine müsaade etmek. Eğer doğru formda koşarsanız bant asla ve asla o kemiğe temas etmeyecektir...
 

Not: Benim Doktor olmadığımı unutmamak lazım. Burada eksik, yanlış bilgi veriyor olabilirim. Ben sadece bireysel tecrübelerimi aktarıyorum. Uzman bir doktora danışmanızı tavsiye ederim.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder