12 Aralık 2012 Çarşamba

Koşu sakatlıkları - Koşucu Dizi

Runner's Knee

Koşucu Dizi...


 

Hemen hemen her koşucuda olan ve çoğu kişi tarafından normal olarak görülen bir sakatlık. Doğru formda koşmamaktan kaynaklanan nedenlerle eklem içinde basınçtan dolayı yaralanma ve zedelenme olması, kapağın hemen altında bir acı, dizde güçsüzlük ile kendini gösteren bir rahatsızlık.

 

Tedavisi:

Genelde bir süre koşuya ara vermek tavsiye ediliyor. Ancak ben bu şekilde konservatif yaklaşımlara karşıyım. O süre bittiğinde nedeni bulunmayan her şey tekrar başlayacaktır.

Koştuktan sonra enflamasyona engel olması için buz tedavisi, gece de dizi sıcak tutarak uyumak tavsiye ediliyor.

Benim tavsiyem ise: Önce doğru koşmayı, doğru koşu formunu öğrenmek, bir süre koşulardan sonra buz tedavisi yapmak, ilerleyen aşamalarda sadece çok uzun koşulardan sonra buza devam etmek...

*Buz aslında bu rahatsızlığın tedavisi amaçlı değil, başkalarının da olmasını önleme amaçlı...

Diz çevresindeki kasları güçlendirici hareketler yapmak da çok önemli...

Not: Benim Doktor olmadığımı unutmamak lazım. Burada eksik, yanlış bilgi veriyor olabilirim. Ben sadece bireysel tecrübelerimi aktarıyorum. Uzman bir doktora danışmanızı tavsiye ederim.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder